Orzechy i nasiona w kuchni

Tomasz (gotujpl) Tomasz

Orzechy i nasiona to nie tylko smaczna i zdrowa przekąska- mogą też stanowić fantastyczny dodatek (składnik) wielu dań. Sprawią, że nasze potrawy będą o wiele atrakcyjniesze- dobre dla zdrowia i bogatsze w smaku.

Migdały
Migdały mogą posłużyć nam w kuchni za substytut mąki, a dla osób nietolerujących laktozy mleko migdałowe świetnie sprawdzi się w codziennej diecie. Dla wszystkich miłośników słodkich i energetycznych przekąsek- masło migdałowe będzie prawdziwym rarytasem. Migdały nie powinny być poddawane wysokiej obróbce termicznej ponieważ tracą przez to swe składniki odżywcze.

Orzechy włoskie
Orzechy wloskie wykorzystywane są w słodkich deserach i ciastach. Coraz częściej pojawiają się również w sałatkach. Można je też śmiało dodawać do kremowych zup i makaronów. Są również kapitalnym dodatkiem do śniadaniowych płatków.

Orzechy nerkowca
Są najbardziej popularne w kuchni indyjskiej, gdzie występują głównie w towarzystwie aromatycznego kurczaka i curry. Znane są również we włoskich, makaronowych potrawach. Poza tym świetnie komponują się w zielonych sałatkach. Ich smak sprawia że nadają się nie tylko do pikantnych i słonych potraw, ale i słodszych przysmaków i deserów.

Orzechy laskowe
Bardzo chrupkie, lekko słodkie w smaku. To idealny składnik domowej granoli i owsianki. Poza tym warto piec z ich udziałem aromatyczne ciasteczka i wykonywać domowe czekoldaki. Pistacje Najbardziej popularn w slodkich wypiekach takich jak torty ciasta, pudddingi. Doskonale sprawdzą się również jako element mas, kremów i domowych lodów.

Orzechy pekan
Orzechy pekan są podobne w smaku do orzechów wloskich- dodatkowo posiadają jednak lekko maslowaty posmak. Mają duże zastosowanie w kuchni. Dodaje się je do bułek, ciast i chlebów. Popularne też są w lodach, batonach i ciasteczkach. Są niezbędnym składnikiem ciasta pekanowego i pralinek.

Orzechy makadamia
To najbardziej deserowy typ orzechów. Najbardziej popularny- olej z orzechów makadamii- ma zastosowanie zarówno w kuchni jak i kosmetyce. Można go stosować zamiennie z oliwą z oliwek. Orzechy makadamii idealnie komponują się z zielonymi sałatkami i słodkimi deserami. Mogą też być głównym składnikiem masy lub kremu do ciasta, lub stanowić bazę do pesto.

Orzeszki ziemne
Zwane często fistaszkami bądź orzechami arachidowymi. Mają najwięcej białka ze wszystkich orzechów. Olej z nich świetnie nadaje się do smażenia smakowitych potraw. Masło orzechowe to zdrowy przysmak każdego malucha. Arachidy nadają potrawie charakterystyczny posmak. W kuchni można je dodawać do makaronów, zup i gulaszów oraz tworzyć z ich udziałem pikantne sosy- wywodzące się z kuchni indonezyjskiej.

Orzeszki pinii
Orzeszki piniowe- jadalne nasionka kilku odmian sosny są miękkie i łagodne w smaku. Idealnie komponują się z wloskimi sosami makaronowymi. Można je również śmiało łączyć z serami i mięsem (np. jagnięciną). Wykorzystuje się je przy produkcji słodkich ciast i ciasteczek. Stanowią również podstawowy składnik oleju i miodu piniowego.

Pestki dyni
Smaczne i zdrowe. Świetnie będą się komponować w sałatkach. Idealnie nadają się jako dodatek lub panierka do różnego typu mięs. Można je również dodać do pieczonych bułeczek czy chleba.

Ziarna sezamu
Sezamowa panierka do mięs lub warzyw jest idealna do obiadowych posiłków. Sezam można dodawać również do różnorodnych owocowych sałatek. Jest bardzo popularny w potrawach kuchni chińskiej. Często ziarnami sezamu obsypuje się różnego typu pieczywo. I nie można nie wspomnieć o słodkich ciasteczkach- sezamkach- które prócz sezamu zawierają jeszcze miód i cukier.

Ziarna słonecznika
Prażone ziarenka słonecznika to popularny dodatek do zielonych sałatek. Prócz tego słonecznik świetnie smakuje w cieście marchewkowym, oraz pieczywie, Zmielone ziarna z dodatkiem ulubionych przypraw i ziół stanowić mogą smaczną pastę do kanapek. Można je również dodać do hummusu lub chałwy.

Nasiona lnu
Nasiona lnu zdrowe dla naszego przewodu pokarmowego dodawać możemy do różnorodnych wypieków, ciasteczek owsianych, zup i sosów. Zmielone warto wykorzystywać jako dodatek do muesli, jogurtu, kanapek i koktajli. Ziarenka można również dodawać do surówek i pieczywa.

Oceny

Zaloguj się lub zarejestruj się aby dodać ocenę
Jak prawie wszystkie strony internetowe również i nasza korzysta z plików cookie. Zapoznaj się z regulaminem, aby dowiedzieć się więcej. Akceptuję