Awokado


W Polsce awokado jest owocem ogólnie dostępnym, ale w dalszym ciągu rzadko używamy go do przygotowywania dań. Warto to jednak zmienić, ponieważ awokado jest bardzo zdrowe i wartościowe. Posiada mnóstwo witamin, między innymi witaminy A, B, C, E, K. Obniża zachorowalność na serce. Owoc ten spożywać można na surowo. Warto włączyć ten owoc do naszego menu, ale jeśli liczymy kalorie należy zrobić to z umiarem. Awokado to owoc o dużej zawartości (zdrowego) tłuszczu, co czyni go bardzo kalorycznym owocem.

Jest składnikiem wielu sałatek i dań, trzeba jednak pamiętać, że jego miąższ może szybko zmienić kolor po rozkrojeniu. Aby jak najdłużej utrzymać jego świeżość, warto skorzystać z naszych porad kulinarnych dotyczących przechowywania awokado, a sałatki z jego dodatkiem skrapiać sokiem z cytryny.
 

Wartość odżywcza w 100g

Wartość energetyczna: 160 kcal
Tłuszcz: 14,2 g
Białko: 2 g
Węglowodany: 1,83 g

Jak prawie wszystkie strony internetowe również i nasza korzysta z plików cookie. Zapoznaj się z regulaminem, aby dowiedzieć się więcej. Akceptuję