Czereśnie


Czereśnie, podobnie jak i wiśnie, są owocami zasadotwórczymi. Oznacza to, że mają zdolność odkwaszania organizmu doprowadzając go do kwasowo-zasadowej równowagi. Dlatego warto włączyć te czerwone, lekko kwaśne w smaku owoce do codziennej diety.

Czereśnie w kuchni
Czereśnie najczęściej są spożywane na surowo. Można je także przetworzyć na konfitury, kompoty czy też galaretki. Bywają doskonałą ozdobą ciast i dodatkiem do deserów. Ze względu na niski indeks glikemiczny mogą je jeść osoby z cukrzycą.

Właściwości czereśni
Jako bogate źródło witamin z grupy B, a w szczególności witaminy B5 zalecane są dla osób cierpiących na artretyzm oraz opuchnięcia i zniekształcenia stawów.
Witaminy A i C w połączeniu z kwasami owocowymi działają oczyszczająco i odtruwająco na organizm, pomagają pozbyć się z niego wszelkich toksyn.

Czereśnie posiadają zdolność regulacji żołądka oraz usuwania fermentacji gnilnej, dlatego zaleca się ich spożywanie osobom z zaburzeniami przewodu pokarmowego. Ze względu na fakt, że czereśnie długo zalegają w żołądku, bezpieczniejsze będzie delikatne podgotowanie ich przed zjedzeniem. Wtedy będziemy mieli pewność, że żołądek je przetrawi.

Czereśnie zawierają więcej jodu niż większość ryb morskich. Jod działa pozytywnie na produkcję hormonu tarczycy odpowiedzialnego m.in. za regulację przemiany materii.

Dzięki zawartym w czereśniach przeciwutleniaczom, skóra staje się jędrniejsza i wolniej się starzeje, a cera rozświetla się, młodnieje.  Przygotowany z szypułek czereśni napar, doskonale przeciwdziała sińcom pod oczami. Ponieważ są niskokaloryczne, śmiało możemy się nimi zajadać.


Wartość odżywcza w 100g

Wartość energetyczna: 61 kcal
Białko: 1 g
Węglowodany: 14,6 g
Tłuszcz: 0,3 g
Błonnik: 1,3 g
Sód: 2 mg

Jak prawie wszystkie strony internetowe również i nasza korzysta z plików cookie. Zapoznaj się z regulaminem, aby dowiedzieć się więcej. Akceptuję