Kasza jaglana


Kasza jaglana jest to produkt powstały z łuskanych ziaren prosa, czyli jagły. Zawiera duże ilości łatwo przyswajalnego błonnika oraz skrobii. W jej składzie nie znajdziemy glutenu, dlatego szczególnie cenna jest dla osób cierpiących na celiakię. Oczyszcza organizm z toksyn, wzmacnia włosy, paznokcie i poprawia kondycję skóry. Doskonale syci, a przy tym jest niskokaloryczna, dlatego dobrze sprawdza się jako składnik diety odchudzającej. Pomimo walorów zdrowotnych oraz smakowych, kasza jaglana nie jest szczególnie popularna w kuchni polskiej. Wiele osób uważa, że jej przygotowanie jest czasochłonne lub trudne, co oczywiście nie jest prawdą! Poniżej przedstawiamy podstawowy przepis na jej przygotowanie.

Przygotowanie kaszy jaglanej
Kaszę wystarczy opłukać, a następnie wrzucić do wrzącej wody. Gotujemy ją do momentu wchłonięcia całego płynu, co zazwyczaj trwa około 15-20 minut. Jeśli kasza ma nam posłużyć do wytrawnych dań, możemy pokusić się o przygotowanie jej na bulionie lub z dodatkiem liścia laurowego. Przed ugotowaniem, można ją również delikatnie uprażyć, tak aby wydobyć z niej pełnię smaku. Należy jednak uważać aby podczas prażenia nie przypalić kaszy.

Kasza jaglana świetnie sprawdza się jako składnik ciast, deserów, zapiekanek, sałatek oraz zup. Możemy przygotowywać z niej kotlety, pulpety i dania warzywne, a także zastępować nią ziemniaki, makarony, ryż oraz inne kasze w daniach obiadowych. Doskonale smakuje również na słodko, z dodatkiem owoców suszonych lub świeżych, dżemu oraz orzechów.

Wartość odżywcza w 100g

Wartość energetyczna: 355 kcal
Białko: 10,6 g
Węglowodany: 71 g
Tłuszcz: 2,9 g

Jak prawie wszystkie strony internetowe również i nasza korzysta z plików cookie. Zapoznaj się z regulaminem, aby dowiedzieć się więcej. Akceptuję