Soczewica


Soczewica, podobnie jak inne rośliny bobowate, jest źródłem wielu wartości odżywczych. Ze względu na wysoką zawartość wapnia i fosforu, które są naturalnymi budulcami kości, warto włączyć ją do codziennej diety.

Jak gotować soczewicę?
W przeciwieństwie do innych warzyw strączkowych, soczewica nie wymaga moczenia. Wystarczy gotować ją odpowiednio długo: czerwoną około 15min, zieloną – 20min, zaś brązową – 35min. Podczas gotowania nie należy dodawać soli, gdyż sprawi ona, że ziarna soczewicy stwardnieją.

Z czym łączyć?
Soczewica może służyć jako dodatek do farszu do naleśników, krokietów oraz pierogów. Świetnie komponuje się również z ryżem i wszelkimi rodzajami kasz. W połączeniu z orzechami, nasionami, czy też innymi warzywami tworzyć będzie smaczne potrawy wegetariańskie. Soczewica dodawana jest też do zup i sosów.

Niskokaloryczna i bogata w błonnik
Ziarna soczewicy zawierają mnóstwo błonnika, który obniża poziom złego cholesterolu, zapobiegają wzrastaniu poziomu cukru oraz działają pozytywnie na pracę układu pokarmowego. Mogą je jeść również osoby dbające o linię, gdyż jest niskokaloryczna i zawiera jedynie śladowe ilości tłuszczu.

Źródło żelaza i kwasu foliowego
Soczewica, dzięki dużej zawartości kwasu foliowego i żelaza, podnosi poziom hemoglobiny i sprzyja tworzeniu krwinek czerwonych w organizmie. Spożywanie jej wzmacnia więc układ krwionośny.
 

 

Wartość odżywcza w 100g

Wartość energetyczna: 330 kcal
Białko: 28 g
Węglowodany: 58 g
Tłuszcz: 1,2 g

Jak prawie wszystkie strony internetowe również i nasza korzysta z plików cookie. Zapoznaj się z regulaminem, aby dowiedzieć się więcej. Akceptuję